Szkolenia i konferencje - góry czy miasto?

Firmy bardzo często organizują szkolenia lub konferencje, podczas których przekazywana jest wiedza na różne specjalistyczne tematy. Wielu organizatorów takich przedsięwzięć zastanawia się, w jakim miejscu zaplanować takie wydarzenie. Można to zrobić zarówno w mieście, jak i na przykład w górach. Każde z tych miejsc ma swoje atuty, które warto wziąć pod uwagę podejmując decyzję. Wszystko również zależy od zapotrzebowania zarówno przedsiębiorców urządzających szkolenie lub konferencję, jak i od uczestników spotkania.

Biznesowe zalety gór

Słyszeliście kiedyś termin “workaction”? Jest to dość ciekawe zjawisko polegające na połączeniu pracy wraz z wakacjami w jakimś ciekawym, wypoczynkowym miejscu. Góry zdecydowanie takie miejsce stanowią. Dodatkowo zwykle na wyposażeniu obiektów wypoczynkowych, w których organizowane jest szkolenie, znajdują się SPA, w których można się zrelaksować po pracy. Dodatkowym ich atutem jest przygotowanie ćwiczeń z zakresu team buildingu na świeżym powietrzu. Co więcej, istnieje możliwość serwowania góralskich potraw, cieszenie się dobrej jakości powietrzem, a także uczestnictwo w prawdziwie górskich biesiadach.

Miasto i jego atuty w biznesie

Szkolenia i konferencje mogą być również organizowane w miastach. Jest to opcja, którą bierze się pod uwagę przede wszystkim ze względu na dużą ilość obiektów multimedialnych i tych, które specjalizują się w urządzeniu tego typu wydarzeń. Dodatkowym, niezwykle istotnym, atutem miasta jest szeroko rozwinięta sieć komunikacji miejskiej. Dzięki niej można bez problemu dojechać w dowolnie wybrane miejsce. Jest to opcja dobra dla tych, którzy mieszkają w tym samym mieście i muszą dojechać na spotkanie biznesowe.

Kiedy jedno, a kiedy drugie?

Wszystko zależy przede wszystkim od celów, jakie chce się osiągnąć. Szkolenie i konferencja w mieście będzie dobrym pomysłem, jeśli zaplanowane są względnie na krótki czas. Również zależy to od tego, jakich obiektów potrzebujemy, aby nasi goście czuli się dobrze. Co zaś się tyczy gór – dobrze jest organizować konferencje i szkolenia, podczas których wiemy, że przeznaczymy na nie tydzień lub więcej czasu. Można również połączyć tę opcję ze swoistym i nowoczesnym (wspomnianym już w artykule) workaction, co zostanie docenione przez pracowników biznesu.

Ja zdecydowanie wybieram góry!